קייל משי

שמו עברי "כרוב עילי", והוא באמת סופר-כרוב. הירק האירופי הזה מופיע לא אחת ברשימות המזונות הבריאים ביותר, בזכות תכולת הסיבים הגבוהה שלו, הכמות העצומה של ויטמינים A, C ו-K שהוא מכיל, ובזכות תרכובות ייחודיות אחרות. בספרות מייחסים לקייל תכונות אנטי סרטניות ואנטי דלקתיות. הוא מסייע בניקוי הגוף מרעלים ומכיל נוגדי חימצון רבים.

אנחנו מציעים לכם גם קייל מסולסל וגם קייל שחור (נקרא גם קייל לאסינטו, קייל טוסקני או קייל דינוזאור) – שניהם מצויינים ובעלי כל היתרונות התזונתיים שציינו.

הקייל משתלב בשמחה בכל סלט ירוק, ניתן לבשל אותו ולהקפיץ אותו, ולהשתמש בו במקום בתרד בתבשילים ובממולאים. 

איך מפרידים את עלי הקייל מן הגבעולים?

בקלות ובלי צורך בסכין: מחזיקים בעלה בקצה הגבעול ביד אחת, ובעזרת היד השנייה, בתנועה אחת, מחליקים מן הגבעול כלפי מטה.

העלה נפרד מן הגבעול בקלות, כמו שאפשר לראות בסרטון. 

מה עושים עם קייל?

הקייל מאד רב גוני, ויכול להתנהג במטבח לפעמים כמו תרד, כמו חסה או כמו מנגולד.

הוא משתלב בשמחה כעלים טריים בכל סלט ירוק, ניתן להכין ממנו פשטידות ולמלא איתו מאפים, את העלים הגדולים שלו אפשר למלא (כמו עלי מנגולד או כרוב). אפשר לטגן אותו לצ'יפס, להקפיץ אותו או להוסיף אותו למרקים. רוצים עוד רעיונות? חפשו במתכוני קייל.